Kruška “dar bogova”: Ovo su zdravstvene prednosti koje ima

by Sanja
0 Komentar

Kruška je izuzetno korisna za ljudski organizam zbog bogatih fitonutrijenata za koje je dokazano da doprinose zdravlju antioksidativnim i antiinflamatornim svojstvima. Kruška je listopadno drvo i uspeva na mestima koja ne karakterišu ni ekstremna vrućina ni ekstremna hladnoća.

Nutritivna vrednost kruške

Kruške imaju visok nivo dijetalnih vlakana, odličan su izvor vitamina C, K, B2 i B6, kalcijuma, kalijuma i bakra, dok su bogate i supstancama sa antioksidativnim delovanjem.

Visok procenat biljnih vlakana koji sadrže, blagotvorno deluje na pokretljivost creva i pomaže u sprečavanju zatvora.
Pijenje soka od kruške pomaže u ublažavanju bolova kod različitih upalnih stanja.

Kruška u borbi protiv holesterola

kruška

Kruška može značajno poboljšati nivo LDL holesterola, zbog visokog sadržaja vlakana i pektina. Bogate su flavonoidima kao što su beta-karoten, lutein i zeaksantin. U kombinaciji sa vitaminima C i A pomažu u zaštiti od štetnih slobodnih radikala i sprečavaju prevremeno starenje. Kruška je dobar izvor minerala kao što su bakar, gvožđe, kalijum, mangan i magnezijum, kao i vitamina B kao što su riboflavin i piridoksin.

Najmanji rizik od alergija

Kruške su među najmanjim alergenima od svih vrsta voća i stoga su bezbedno rešenje za one koji pate od alergija na hranu. Hidroksicimetna kiselina sadržana u kruškama je takođe povezana sa prevencijom raka želuca, debelog creva i pluća.
Kvercetin (antioksidans koji se nalazi u kožici krušaka) pomaže u prevenciji raka i srčanih problema, dok je nedavna studija Univerziteta Kornel pokazala da ista supstanca može da deluje protiv Alchajmerove bolesti.

Kruške mogu biti korisne u lečenju kolitisa, hroničnih bolesti žučne kese, artritisa i gihta.

Zahvaljujući boru koji se nalazi u kruškama, one doprinose i prevenciji osteoporoze (bor pomaže telu da zadrži kalcijum).
Oni smanjuju rizik od makularne degeneracije povezane sa godinama zbog visokog nivoa karotenoida koje sadrže, doprinoseći zdravlju očiju.

Redovno konzumiranje krušaka može smanjiti krvni pritisak i rizik od moždanog udara, zbog glutationa.

Dobar je izvor folne kiseline, koja može smanjiti rizik od ozbiljnih defekata neuralne cevi i preporučuje se trudnicama.

Ostavite komentar

* Korišćenjem ovog obrasca saglasni ste sa čuvanjem i rukovanjem vašim podacima na ovoj veb stranici.

Ova veb lokacija koristi kolačiće da poboljša vaše iskustvo. Prihvati